МЕТА: дати короткі відомості про О.Уайльда, розкрити авторське ставлення до краси зовнішньої і внутрішньої; розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення учнів; прищеплювати учням поняття про справжню красу.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.
ОБЛАДНАННЯ: портрет О.Уайльда; ілюстрації до казки “Хлопчик-зірка”; мультимедійна презентація.
ХІД УРОКУ.
Вступне слово учителя.
Слайд 3
Сьогодні ми починаємо знайомство з відомим англійським письменником і казкарем – Оскаром Уайльдом.
Народився Оскар Уайльд у 1854 році в Дубліні, столиці Ірландії, в сімї, де все було прийнято любовю до науки і мистецтв . Його батька, сера Вільяма, знали не тільки як відомого хірурга – офтальмолога, а і як архєолога – аматора, знавця кельтського фольклору та письменника.
Леді Уайльд, мати Оскара, теж була письменницею і активно боролася за свободу Ірландії. Коли хлопцю виповнилося 10 років, перед ним розчинилися двері найпрестижніших навчальних закладів Великобританії : він відвідував школу Портора і Трініті – коледж у Дубліні, а згодом чи не найвідоміший університет світу – Оксфорд . Уайльд мав репутацію першого учня. Завдяки своїм непересічним розумовим здібностям він одержував стипендії і премії.
Помер Оскар Уайльд в Парижі 30 листопада 1900 року.
Актуалізація опорних знань.
- Давайте пригадаємо -
- Що таке літературна казка?
- Чим вона відрізняється від казки народної?
- Кого з письменників казкарів ви знаєте?
- Назвіть літературні казки, які ви читали.
Звучить музика П.Чайковського “Пори року” (“Зима”). Музика стихає і вчитель починає розповідь (таємничо).
Слайд 3, 4.
Була зимова ніч, стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою покривав землю й гілля дерев, і коли двоє бідних Лісорубів продиралися крізь хащі, навкруги, потріскуючи, ламались перемерзлі галузки, а коли вони підійшли до Гірського водоспаду, то побачили, що він нерухомо завис, бо його поцілувала Крижана Королева. Був такий холод, що навіть звірі й пташки не знали, як його перебути.
І ось такої морозної ночі сталося диво. З неба впала зірка, і лісоруби кинулись на її пошуки.
Що ж трапилось далі? Цікаво? Про це ми дізнаємось, коли прочитаємо казку О. Уайльда “Хлопчик-зірка”.
Повідомлення теми та завдань уроку.
Робота над епіграфом уроку.
Слайд 5
“Благо, що дарує нам мистецтво, не в тому, чому ми в нього навчились, а в тому, якими ми завдяки йому стаємо...”
О. Уайльд.
Як ви розумієте вислів О. Уайльда?
Бесіда.
Що ви дізналися про письменника, чию казку будемо зараз читати?
Виразне читання казки.
(В класі учитель починає, а вдома учні закінчують читати казку самостійно).
Домашнє завдання: дочитати казку “Зоряний Хлопчик”; підібрати цитати до характеристики головного героя; намалювати ілюстрації до казки (за можливістю й бажанням).
Поетична хвилинка.
Закінчити урок, діти, я хочу словами українського поета Миколи Луківа.
Не зобидь ні старця, ні дитину,
Поділись останнім сухарем,
Тільки раз ми на землі живем,
У могилу не бери провину.
Зло нічого не дає, крім зла,
Вмій прощати, як прощає мати,
За добро добром спіши воздати,
Мудрість завше доброю була.
Витри піт солоний із чола
І трудись, забувши про утому,
Бо людина ціниться по тому,
Чи вона зробила, що могла,
Скільки сил у неї вистачало,
Щоб на світі більше щастя стало.

0 коментарі :

Дописати коментар

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Архів блогу

Пошук

Популярні повідомлення

Останнє повідомлення

Recent Posts Widget

Прихильники

На платформі Blogger.