Упорядник: Сабадах Н.П., вчителька світової літератури Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІст.№4
Рецензент: Прокопчук Л.В., методист КУ ДРР «РМК»
Посібник містить розробки уроків світової літератури для 5 класу за новою програмою. Посібник розрахований на вчителів світової літератури, які працюють за новою програмою в 5 класі. Вчителями творчої групи розроблено уроки за темами , що дає можливість вчителям світової літератури ефективно організувати вивчення тієї чи іншої теми. Розробки уроків передбачають вивчення теоретичного матеріалу та організацію перевірочних робіт, вчителі можуть долучитися до запровадження різних інноваційних технологій, використовуючи матеріал даного посібника.

Автор: Творча група вчителів світової літератури Дунаєвецького району
Предмети: Світова література

Урок № 1 Світова  література – духовна  скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.
Урок № 2 Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні)
Урок 3. Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки
Урок 4 Індійська народна казка «Фарбований Шакал».
Урок 5. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»
Урок 6. Китайська народна казка «Пензлик Маляна».
Урок 7. Втілення в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами
Урок 8. Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець» (третя і четверта подорожі (за вибором учителя). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
Урок 9. Уславлення любові до праці та інших людських чеснот у казці «Пані Метелиця»
Урок 10. Літературна казка. Олександр Пушкін. Вступ до поеми Руслан і Людмила
Урок 11. Синтез фольклорних і літературних елементів у казках О.Пушкіна. Система образів
Урок 12 Тема: О. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»
Урок 13 Тема: Г.  К. Андерсен «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» у казці.
Урок 14 Тема: Г.  К. Андерсен «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора
Урок 15. Тема:  Оскар Уайльд « Хлопчик зірка». Символічний зміст назви твору. Основний конфлікт.
Урок  16 Тема. Казкові персонажі, їх характеристика. Еволюція образу головного героя.
Урок 17 Тема.   Природа, в якої ми вчимося.(Моральні проблеми оповідання Е. Сетона-Томпсона «Лобо»)
Урок 18 Тема: Розкриття у творі любові автора до світу природи (за оповіданням Е.Сетона-Томпсона Лобо)
Урок 19 Тема: Мудрий володар Курумпо (за оповіданням Е. Сетона-Томпсона «Лобо»)
Урок 20 Тема Уроку: «Цю бійню затіяв не Бог - людина» (за оповіданням Е.Сетона-Томпсона «Лобо»)
Урок 21 Тема: «Маленький герой» Э.Сетон-Томпсона (за оповіданням «Снап»)
Урок 22 Тема: Урок - дослідження за твором Е. Сетона-Томпсона "Снап"
Урок 23 Тема Урок зв’язного мовлення. Твір за оповіданням Е. Сетона-Томпсона «Лобо»
Урок 24 Тема: Марк Твен. Короткі відомості про письменника. Історія створення повісті «Пригоди Тома Сойєра». Аналіз І глави твору.
Урок 25 Тема.Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Сонячний, радісно – бешкетливий світ дитинства в повісті
Урок 26 Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Вплив світу дорослих на дитячі стосунки
Урок 27 Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Цінності дитинства та їх доля в дорослому житті
Урок  28 Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Герої повісті – Том Сойєр та Гекельбері Фін
Урок  29 Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Смішне та сумне в повісті
Урок 30 Тема: Марк  Твен «Пригоди Тома Сойєра». Автобіографічні мотиви та багатоплановість повісті
Урок 31 Тема: Елеонор Портер. «Поліанна»
Уроки 32–33 Тема: Щирість, мужність і оптимізм героїні твору її вплив на життя міста. Поліанна та її друзі
Урок 34 Тема: Розвиток зв’язного мовлення.  Переказ твору за планом
Урок 35 Тема: Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941) «Книга в червоній палітурці»
Урок 36 Тема: Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці». Знайомі образи з прочитаних книг
Урок 37 Тема. Образ ліричної героїні вірша, яка любить читати.
Урок 38 Тема: Біографія письменника Роальд Даль (1916 - 1990)
Урок 39 Тема: Роальд Даль (1916 - 1990). «Чарлі і шоколадна фабрика»
Урок 40 Тема: «Чарлі і шоколадна фабрика». Перемога щирих людських стосунків над злом
Урок 41 Тема: Головні життєві цінності у казці Р. Даля «Чарлі і шоколадна фабрика»
Урок 42 Тема: Пауль Маар (нар. 1937р.) «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки і фантазії
Урок 43 Тема: Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості
Урок 44 Тема: Туве Янссон – відома фінська письменниця, художник, Почесний професор Фінської республіки.
Урок 45 Тема:  Туве Янссон. Чарівність художнього світу в казці «Комета прилітає» 
Урок 46 Тема: Туве Янссон. Втілення ідей доброти, щирості та любові в казці «Комета прилітає»
Урок 47 Тема: Контрольна робота. Тестові завдання
Урок 48 Тема: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Інтелектуальна гра «Куб»
Урок 49. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.


Матеріал використано з сайту: urok.in.ua

0 коментарі :

Дописати коментар

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Архів блогу

Пошук

Популярні повідомлення

Останнє повідомлення

Recent Posts Widget

Прихильники

На платформі Blogger.