Мета: допомогти учням усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх героїв; визначити рівень художньої майстерності автора;  розвивати навички виразного читання, переказу великого епічного твору, його аналізу, характеристики героїв; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки і за їх наслідки, прагнення до самовиховання та самовдосконалення.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору.
Теорія літератури: повість, герой літературного твору, портрет, пейзаж, художні засоби.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності школярів
- Так уже склалося, що людині в житті часто доводиться робити вибір між злом і добром, правдою та неправдою, сміливістю та боягузтвом. Байдужість та замовчування нерідко схиляє шальку терезів у бік неправди, несправедливості.
Томові Сойєру і його товаришам також не раз доводилося робити вибір. І, необхідно визнати,  - чинили вони найчастіше сміливо, благородно, перемагаючи власні образи та страх, виявляючись справжніми друзями. Ось саме про це ми й вестимо на уроці розмову.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Виконання клоуз-тестів
Продовжити речення.
(можна виконувати у письмовій формі, кожна правильна відповідь два бали.)
1) Том прийшов додому, мов чорна хмара… (бо Беккі демонстративно приділяла увагу Альфреду, розглядаючи з ним книжку).
2) Тітка Поллі сказала, що пробачила б Томові тепер хоч і мільйон гріхів, … (тому що дійсно в кишені куртки знайшла записку Тома про те, що вони не втонули, а пішли в пірати).
3) Учитель містер Доббінс постійно читав книгу «Анатомію», тому що… (його заповітною мрією було стати лікарем).
4) Том відбув покарання за зіпсований підручник, не дуже всім тим переймаючись, тому що … (думав, що, може,сам це випадково ц зробив, бешкетуючи в класі з товаришами).
5) У Беккі був зацькований і безпорадний вираз обличчя, як у кроля, на якого було націлено рушницю, тому що … (вона гадала, що Том викриє її провину).
6) Том без жодного звуку витримав найжорстокіше покарання від учителя за пошкоджену книжку, бо … (знав, що на нього чекає вдячність Беккі)
Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу
1. Словникова робота за запитаннями учнів
2. Евристична бесіда, виконання завдань пошуково-дослідницького характеру
Замініть синонімами (близькими за значеннями словами) вирази, ужиті в повісті.
Нечисте сумління – (безсовісність);
відпустити язика з припони – (заговорити);
забігти світ за очі – (сховатися, опинитися далеко);
усі очі прикипіли – (усі уважно, із здивуванням подивилися);
затамувати подих – (замовкнути, чекаючи чогось несподіваного);
ловити кожне слово – ( слухати уважно);
уся праця – собаці під хвіст – (даремна праця);
жижки дрижать – (боїться);
лізти чортові в зуби -  (наражатися на небезпеку).
  • Як ви оцінюєте вчинок Тома – його свідчення в суді?
  • Чому «від Гекової віри в людство» майже нічого не залишилося? (Том заради спасіння невинної людини, Мафа Поттера, зламав їхню клятву, скріплену кров’ю.)
V. Закріплення знань, умінь та навичок
1. Розставте епізоди в хронологічному порядку
Хлопці шукають скарб
Том рятує Беккі від покарання
Том свідчить у суді
Беркі дратує Тома, розмовляючи з Альфредом
2. Розкажіть повір’я про те, де знаходяться скарби і як їх шукати. Які повір’я є у вашій місцевості?
VI. Домашнє завдання
Прочитати розділ ХХVI (с. 26 – 30), навчитися переказувати, характеризувати героїв, визначати художні засоби.
VII. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Учням пропонується закінчити одне із речень:
  • Я думаю, що мріяти про скарб … .
  • Мені здається, що скарб … .
  • Виступати в суді – це … .

0 коментарі :

Дописати коментар

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Архів блогу

Пошук

Популярні повідомлення

Останнє повідомлення

Recent Posts Widget

Прихильники

На платформі Blogger.