Проект

Мій шлях професійного розвитку на 2012 2017роки
Проблема:
Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках світової та української літератур учнів


Невідомського М.Ю.
вчителя української мови та літератури,
світової літератури
Стегниківської ЗОШ І-ІІ ст. Тернопільського району



1.Назва проекту: Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках світової та української літератур учнів
2.Обгрунтування проблеми. Основне завдання сучасної освіти – сформувати всебічно розвинену особистість, здатну творчо діяти і креативно мислити, спілкуючись з іншими членами суспільства. Це потребує вироблення в учнів комунікативної компетентності, яке значною мірою досягається саме при вивченні навчальних дисциплін гуманітарного циклу, зокрема таких , як: українська мова, українська та світова літератури. Саме на цих предметах учні ознайомлюються із  суспільною значущістю мові і словесної культури, розуміють вагу слова як універсального і найефективнішого засобу соціальної взаємодії. До того ж українська і світова література сприяють духовному збагаченню особистості ,формуючи в учнів, постійну потребу у міжкультурній комунікації. Щоб досягнути оптимального розвитку комунікативних здібностей школярів, необхідно застосовувати відповідні навчальні технології. Необхідно наголосити на тому, що сама мовна комунікація передбачає мовленнєву взаємодію, обмін інформацією, тому з нею корелюють насамперед інтерактивні методи навчання. Із викладеного випливає, що цілеспрямована робота над впровадженням згаданих є актуальною. Адже вони спрямовані на те, щоб: викликати в учнів бажання до творчої і продуктивної діяльності та взаєморозуміння, прагнення досягати успіхів, мотивуючи і коригуючи власну поведінку.
Практика показує, що при використанні ІАМН, учні запам'ятовують:
v     80% того, що висловлювали самі;
v     90% того, що робили самі.
Поліпшується не тільки запам'ятовування матеріалу, але і його ідентифікація, використання у повсякденному житті. Використання інтерактивних методів навчання в малих групах сприяє розвитку таких особистісних якостей як комунікабельність, співробітництво, уміння відстоювати свою позицію, йти на компроміси і т.д.
Інтерактивні методи в педагогіці і практиці української школи з’явилися ще у 20-ті роки минулого століття. Пізніше використовувалися на практиці та розвивалися в роботах В.Сухомлинського, Ш.Амонашвілі, В.Шаталова, С.Ільїна, та інших.
Цю проблему в науці розробляли О. Пометун, Л. Пироженко.
3.Мета проекту. Формування професійних компетенцій для здійснення особистісного розвитку, задля ефективного навчання учнів на основі впровадження інтерактивних методів навчання
4.Завдання проекту.
4.1. Систематизувати або оновити знання щодо:
·              зі всіма найефективнішими методами ІКТ та впровадження їх у навчання на уроках літератури;
·              ознайомитися зі станом проблеми на сучасному етапі в освіти;
·              підвищити свій фаховий рівень;
·              самовдосконалюватись й покращувати якість навчання;
4.2. Сформувати вміння та навички:
·              Використовувати на практиці методи інтерактивного навчання;
·              Самостійно створювати дидактичні матеріали;
·              Удосконалювати професійні якості педагога;
4.3. Сформувати установки щодо:
·              Ціннісного ставлення до особистості учня;
·              сформувати ціннісні установки,
·              використання інтерактивних методів та прийомів роботи з учнями;

5.Характеристика проекту.
·              за кінцевим результатом: практико-зорієнтований;
·               за змістом: монопредметний, міжпредметний;
·               за кількістю учасників: індивідуальний.
·               за тривалістю: довготривалий.
·               за ступенем самостійності: частково-пошуковий.
·               за характером контактів: зовнішній.

6.Визначення учасників:
·              Кафедра педагогіки і психології ТОКІППО.
·              Лабораторія суспільствознавчих дисциплін і гуманітарної освіти ТОІППО.
·              Методист РМК.
·              Адміністрація Стегниківської ЗОШ.
·              Учні.
·              Батьки.
·              Педагогічний колектив.
7.Визначення бази реалізації проекту:
Стегниківська ЗОШ І-ІІ ст., Тернопільського району
8.Термін реалізації проекту

З «14» травня2012 р. по 2017р.
9.Прогнозований результат:
·        Знання та впровадження найефективніших методів ІКТ;
·        Самовдосконалення, поліпшення якості навчання;
·        Підвищення рівня компетентності учнів зі світової літератури;
·        Створення бази методичних матеріалів інтерактивних технологій;
·        Підвищення результативності учнів;
·        Створення портфоліо;
10.Ресурси:
·        людські : консультації методистів та науковців ТОКІППО та РМК;
·        матеріально-технічні: канцелярське приладдя, комп’ютер;
·        інформаційні: фахова періодика, науково-методична література, Інтернет;
·        фінансові: власні кошти.





 
11.Програма формування професійних компетентностей
№п/п
Зміст роботи
Термін виконання
Форма узагальнення
Хто надає методичну допомогу
Відмітка про виконання
1
Опрацювання законодавчих та нормативно-правових документів з питань освіти.
постійно
Тематичні виписки, конспекти, теза, план.
Адміністрація ЗОШ

2
Проводити пошукову роботу щодо впровадження інтерактивних методів навчання на уроках української та світової літератури.
2012– 2013н.р
Журнали, газети, інтернет, книги(методична наукова література)
Адміністрація ЗОШ, РМК

3
Добір літератури , ознайомлення з передовим педагогічним досвідом з даної проблеми , вивчення Інтернет-інформації.
2012-2013н.р
Журнали, газети, інтернет, книги(методична наукова література)
Адміністрація ЗОШ, РМК

4
Опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення української та світової літератури, щодо проведення роботи з обдарованими школярами, вимог до виконання письмових робіт учнів ЗНЗ
постійно
тези
Методист РМК, методисти ТОКІППО

5
Опрацювання навчальних програм з предмета
постійно
Аналіз, консультації
Методист

6
Опрацювання методичної та дидактичної літератури з проблеми впровадження інтерактивних методів навчання на уроках словесності О.Пометун «Сучасний урок. Інтерактивні форми навчання»
2012-2013 н.р.



7
Проводити відкриті уроки та позакласні заходи для вчителів та батьків
2012-2017н.р.
Аналіз,
консультації
Адміністрація ЗОШ, вчителі,учні,батьки

8
Проводити предметні тижні зі свтової літератури
2012-2017 н.р.
сценарії
Адміністрація ЗОШ, вчителі,учні

9
Участь у роботі кущового МО
Згідно планів роботи

Голова МО

10
Опрацювання навчальних програм щодо можливостей застосування інтерактивних вправ на конкретних темах
2013-2015 н.р.
тези
Методист РМК

11
Розробити плани конспекти уроків із впровадженням інтерактивних методів навчання зі світової та української літератури (акваріум,мікрофон, робота в парах, закінчи речення)
2013-2015 н.р.
Конспекти уроків
Методист РМК

12
Виготовлення наочності
2013-2015 н. р.
таблиці
самостійно

13
Розробити та систематизувати дидактичний матеріал для використання на уроках української мови та літератури
2015-2017 н. р.
Картки, роздатковий матеріал
самостійно

14
Створити презентації-лекції для уроків світової літератури
2013н.р



15
Залучати батьків та учнів до спільних позакласних заходів
2014-2017 н.р
Матеріали позакласної роботи
Батьки учні

16





17
Цільове консультування та співпраця з методистами РМК, ТОКІППО, викладачами ТДПУ ім.В.Гнатюка
Згідно з графіком



18
Здійснити самоаналіз своєї самоосвітньої  діяльності, підбити підсумки самоосвітньої роботи над визначеною проблемою
2012-2017н.р
Портфоліо


19
Самооцінка результатів за встановленими критеріями
2012-2017н.р



20
Узагальнювати власний педагогічний досвід
Один раз на рік
Реферат,
доповідь
РМК




0 коментарі :

Дописати коментар

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Архів блогу

Пошук

Популярні повідомлення

Останнє повідомлення

Recent Posts Widget

Прихильники

На платформі Blogger.