Мета: продовжити ознайомлення з літературою ХХ-ХХІ ст.. для дітей; з’ясувати функцію фантастичних елементів у повісті; розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; виховувати здатність радіти дитинству і життю.
Тип уроку: урок поглибленої роботи над текстом.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Немає нічого цікавішого, ніж відкриття таємниць. Але людина тільки тоді здатна це зробити, коли вона мудра, має міцні знання і, звичайно, силу волі.
Сьогодні на уроці ми продовжимо подорож в чарівний світ, світ де здійснюються бажання.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Літературний диктант
А що для вас означає слово «Бажання»?
Створення асоціативного ланцюжка
Бажання – це …..
ІV. Робота над темою уроку.
1.Бесіда за другим розділом «Машина для здійснення бажань полюбляє точність».
- Від чого прокинувся пан Пляшкер у неділю вранці? (Пляшкер прокинувся від звуків пісеньки, яку співав Суботик).
- Знайдіть у підручнику опис Суботика і зачитайте. (Хоботець, обличчя все в синіх цяточках, а спина густо вкрита цупкою рудою шерстю).
- Яке було перше бажання пана Пляшкера? (Гарного, нового, блакитного водолазного костюма).
- Чому щезали з обличчя Суботика цятки? (Бо пан Пляшкер загадував бажання).
- Скільки синіх цяток було на обличчі Суботика? (33).
- Яке перше бажання загадав пан Пляшкер машині бажань? (Цілу купу грошей).
- Яка найсмачніша закуска Суботика? Знайдіть у підручнику і зачитайте?
(Я почав би з двох салатів:
пух качиний до томатів,
шкіряні штанці гарненько
пошатковані дрібненько,
сім цибульок, майоран,
та петрушка, кріп, шафран, -
розмішати все це пальцем,
присмачити добре перцем
посолить півфунтом солі
та морозива додати –
вийдуть – чудо не салати!)
- Які правила поведінки повідомив пан Пляшкер Суботику, як потрібно поводитись у кав'ярні ? ( Не можна їсти руками, треба неодмінно користуватись ножем та виделкою. Не розмовляти з напханим ротом.)
2. Перекажіть епізод із повісті «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу», який вам найбільше запам’ятався.
3. Заповніть таблицю «Реальне та фантастичне у повісті»
4. Дискусія
- Що містить у собі поняття «особистість»?
- Ваші життєві принципи.
V. Інтерв´ю «Наші заповітні мрії».
- Чи любити ви фантазувати, вигадувати якісь неймовірні речі?
- Про що найчастіше ви мрієте?
- Уявіть, що вранці ви прокинулися і відчули у собі чарівну силу. Яке перше диво ви б здійснили?
- Чому люди з давніх часів вигадували чарівні речі, різні чудеса, наділяли одне одного неймовірними властивостями?
- Як ви гадаєте, бути мрійником – це цікаво? Чи є місце для вигадки і мрії у сучасному житті?
- Чи обов’язково мрія має бути пов’язана з чимось матеріальним?
VI. Підсумково-узагальнюючий етап.
- Яких помилок у поведінці за столом у ресторані припустився Суботик?
- Чи хотіли б ви подружитися з Суботиком?
Повість П.Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» примусила мене замислитися над тим …
VII. Мотивація оцінювання.
VIIІ. Заключне слово вчителя
Протягом останніх двох уроків, ми з вами ознайомились із творчістю ще одного видатного дитячого письменника ХХ-ХХІ ст. П.Маара., зокрема із його повістю «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки і фантазії вчить нас розвивати творчу уяву, виховувати у собі здатність радіти дитинству і життю. Отже, дитяча книга – один із засобів виховання, її місія передати не лише знання, а й емоційний заряд любові, який необхідний кожному у будь-якому віці.
Важливе місце у процесі виховання сучасних дітей займає дитяча література, особливо в умовах комп’ютеризації. Вона поєднує у собі безпосередньо щирий погляд дитини і життєвий досвід дорослого. Тому варто більше уваги приділяти читанню книжок, адже саме в них можна знайти правильні відповіді на ті питання, які хвилюють дітей.
Як у морських глибинах народжуються надзвичайної краси перлини, так у глибинах книги народжуються добрі поради. Тільки вмілий ловець може дістати з глибин морських перлину, а зрозуміти повчальний сенс книги спроможний лише підготовлений читач. Читати – потрібно вміти.
IX. Домашнє завдання.
Написати листа Суботику.
Тип уроку: урок поглибленої роботи над текстом.
Хід уроку
Фантастичне не буває завершеним… Х. Кортасар
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Немає нічого цікавішого, ніж відкриття таємниць. Але людина тільки тоді здатна це зробити, коли вона мудра, має міцні знання і, звичайно, силу волі.
Сьогодні на уроці ми продовжимо подорож в чарівний світ, світ де здійснюються бажання.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Літературний диктант
- З якими письменниками ХХ-ХХІ ст. ми познайомились на минулому уроці? (Пауль Маар)
- Де народився Пауль Маар? (м. Швайнфурт)
- Не існуюче в дійсності, створене фантазією, уявою називається…(фантастикою)
- Літературні твори, в яких описуються нереальні події, що насправді не існують називаються…(фантастичними творами)
- Усна народна творчість, сукупність звичаїв, обрядів, проявів духовної культури народу це …( фольклор)
- Як називається другий розділ повісті? («Машина для здійснення бажань полюбляє точність»)
А що для вас означає слово «Бажання»?
Створення асоціативного ланцюжка
Бажання – це …..
ІV. Робота над темою уроку.
1.Бесіда за другим розділом «Машина для здійснення бажань полюбляє точність».
- Від чого прокинувся пан Пляшкер у неділю вранці? (Пляшкер прокинувся від звуків пісеньки, яку співав Суботик).
- Знайдіть у підручнику опис Суботика і зачитайте. (Хоботець, обличчя все в синіх цяточках, а спина густо вкрита цупкою рудою шерстю).
- Яке було перше бажання пана Пляшкера? (Гарного, нового, блакитного водолазного костюма).
- Чому щезали з обличчя Суботика цятки? (Бо пан Пляшкер загадував бажання).
- Скільки синіх цяток було на обличчі Суботика? (33).
- Яке перше бажання загадав пан Пляшкер машині бажань? (Цілу купу грошей).
- Яка найсмачніша закуска Суботика? Знайдіть у підручнику і зачитайте?
(Я почав би з двох салатів:
пух качиний до томатів,
шкіряні штанці гарненько
пошатковані дрібненько,
сім цибульок, майоран,
та петрушка, кріп, шафран, -
розмішати все це пальцем,
присмачити добре перцем
посолить півфунтом солі
та морозива додати –
вийдуть – чудо не салати!)
- Які правила поведінки повідомив пан Пляшкер Суботику, як потрібно поводитись у кав'ярні ? ( Не можна їсти руками, треба неодмінно користуватись ножем та виделкою. Не розмовляти з напханим ротом.)
2. Перекажіть епізод із повісті «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу», який вам найбільше запам’ятався.
3. Заповніть таблицю «Реальне та фантастичне у повісті»
4. Дискусія
- Що містить у собі поняття «особистість»?
- Ваші життєві принципи.
V. Інтерв´ю «Наші заповітні мрії».
- Чи любити ви фантазувати, вигадувати якісь неймовірні речі?
- Про що найчастіше ви мрієте?
- Уявіть, що вранці ви прокинулися і відчули у собі чарівну силу. Яке перше диво ви б здійснили?
- Чому люди з давніх часів вигадували чарівні речі, різні чудеса, наділяли одне одного неймовірними властивостями?
- Як ви гадаєте, бути мрійником – це цікаво? Чи є місце для вигадки і мрії у сучасному житті?
- Чи обов’язково мрія має бути пов’язана з чимось матеріальним?
VI. Підсумково-узагальнюючий етап.
- Обмін враженнями
- Яких помилок у поведінці за столом у ресторані припустився Суботик?
- Чи хотіли б ви подружитися з Суботиком?
- Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Повість П.Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» примусила мене замислитися над тим …
VII. Мотивація оцінювання.
VIIІ. Заключне слово вчителя
Протягом останніх двох уроків, ми з вами ознайомились із творчістю ще одного видатного дитячого письменника ХХ-ХХІ ст. П.Маара., зокрема із його повістю «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки і фантазії вчить нас розвивати творчу уяву, виховувати у собі здатність радіти дитинству і життю. Отже, дитяча книга – один із засобів виховання, її місія передати не лише знання, а й емоційний заряд любові, який необхідний кожному у будь-якому віці.
Важливе місце у процесі виховання сучасних дітей займає дитяча література, особливо в умовах комп’ютеризації. Вона поєднує у собі безпосередньо щирий погляд дитини і життєвий досвід дорослого. Тому варто більше уваги приділяти читанню книжок, адже саме в них можна знайти правильні відповіді на ті питання, які хвилюють дітей.
Як у морських глибинах народжуються надзвичайної краси перлини, так у глибинах книги народжуються добрі поради. Тільки вмілий ловець може дістати з глибин морських перлину, а зрозуміти повчальний сенс книги спроможний лише підготовлений читач. Читати – потрібно вміти.
IX. Домашнє завдання.
Написати листа Суботику.
Коростіль Надія Миколаївна Вчитель вищої категорії Тиннянської ЗОШ І- ІІІ ст
0 коментарі :
Дописати коментар