Мета: простежити шлях Чарлі на шоколадну фабрику; виробити вміння аналізувати зміст художнього твору; розвивати логічне мислення; удосконалювати навички виразного читання; виховувати доброту, милосердя, людяність, щирість почуттів.
Обладнання: портрет письменника, текст твору, робочі зошити, ілюстрації до казок.
Тип: урок-дослідження.
Хід уроку
1. Слово вчителя.
- Чи хотіли б ви помандрувати у минуле або майбутнє.
Потрапити в той час, коли були зовсім маленькими, або в той, коли будете дорослими? Мабуть, кожен хоч раз мріяв про машину часу, яка може здійснювати найфантастичніші наші мрії. Герою казки «Чарлі і шоколадна фабрика» поталанило, йому довелося подорожувати на шоколадну фабрику Вонки, а в кінці стати ще й спадкоємцем.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Опишіть, якими ви уявляєте собі Чарлі, його характер.
- Яку він мав зовнішність, одяг, ходу?
ІІІ. Робота з текстом.
- Знайдіть опис зовнішності Чарлі.
IV. Формування нових знань, умінь і навичок .
1. Робота з текстом.
– Де мешкав Чарлі зі своєю родиною?
– Як жила родина Бакетів?
- Про що мріяв Чарлі?
- Що ви знаєте про Віллі Вонку? Хто він?
- Яке оголошення з’явилося в місті?
- Чому Віллі Вонка вигадав створити саме 5 золотих білетів?
- Хто є першими володарями золотих квитків?
- Що пояснив Чарлі Віллі Вонці про своїх батьків?
V. Евристична бесіда.
1. Слово вчителя.
Ми знаємо, що Чарлі був дуже хорошою дитиною і тому з ним трапилася найнеймовірніша пригода, яка не залишила байдужими ні дітей, ні дорослих. Що саме за пригода сталася з Чарлі Бакетом?
Чарлі з розуміння ставиться до своїх батьків, знаючи, що вони живуть скрутно. Але батьки не хотіли забирати останні надії свого сина.
2. Опрацювати уривок.
«Розмова Чарлі з батьком».
VІ. Опрацювання понять, що стосуються особливостей твору.
1. Бліц - опитування
- Чи є твір «Чарлі і шоколадна фабрика» казкою?
- Які казкові елементи вам відомі? Проілюструйте відповідь прикладами з казки.
- Які головні події казки ви можете виділяти?
- До якого типу казок належить казка Даля? Відповідь обґрунтуйте.
- Яка історія накладена в основу казки?
- Про що свідчить зацікавленість письменника народними казками?
- Чи повинен викликати симпатію у глядача?
VІ. Підбиття підсумків з урахуванням доцільності використання ілюстрацій під час переказу.
VІІ. Підсумки уроку.
«Вільний мікрофон»
- Чи сподівалися ви на саме таке закінчення твору?
- Які висновки можна зробити з казки в контексті проблеми «батьки і діти»?
Д\з. Підготувати малюнки до казки. Скласти цитатний план до образу Віллі Вонки.
Обладнання: портрет письменника, текст твору, робочі зошити, ілюстрації до казок.
Тип: урок-дослідження.
Хід уроку
Что остается от сказок потом. После того, как её рассказали… В.Висоцький «Пісня Керрола»
Подорожувати – означає кожної хвилини народжуватись і помирати. В.ГюгоІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Слово вчителя.
- Чи хотіли б ви помандрувати у минуле або майбутнє.
Потрапити в той час, коли були зовсім маленькими, або в той, коли будете дорослими? Мабуть, кожен хоч раз мріяв про машину часу, яка може здійснювати найфантастичніші наші мрії. Герою казки «Чарлі і шоколадна фабрика» поталанило, йому довелося подорожувати на шоколадну фабрику Вонки, а в кінці стати ще й спадкоємцем.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Опишіть, якими ви уявляєте собі Чарлі, його характер.
- Яку він мав зовнішність, одяг, ходу?
ІІІ. Робота з текстом.
- Знайдіть опис зовнішності Чарлі.
IV. Формування нових знань, умінь і навичок .
1. Робота з текстом.
– Де мешкав Чарлі зі своєю родиною?
– Як жила родина Бакетів?
- Про що мріяв Чарлі?
- Що ви знаєте про Віллі Вонку? Хто він?
- Яке оголошення з’явилося в місті?
- Чому Віллі Вонка вигадав створити саме 5 золотих білетів?
- Хто є першими володарями золотих квитків?
- Що пояснив Чарлі Віллі Вонці про своїх батьків?
V. Евристична бесіда.
1. Слово вчителя.
Ми знаємо, що Чарлі був дуже хорошою дитиною і тому з ним трапилася найнеймовірніша пригода, яка не залишила байдужими ні дітей, ні дорослих. Що саме за пригода сталася з Чарлі Бакетом?
Чарлі з розуміння ставиться до своїх батьків, знаючи, що вони живуть скрутно. Але батьки не хотіли забирати останні надії свого сина.
2. Опрацювати уривок.
«Розмова Чарлі з батьком».
VІ. Опрацювання понять, що стосуються особливостей твору.
1. Бліц - опитування
- Чи є твір «Чарлі і шоколадна фабрика» казкою?
- Які казкові елементи вам відомі? Проілюструйте відповідь прикладами з казки.
- Які головні події казки ви можете виділяти?
- До якого типу казок належить казка Даля? Відповідь обґрунтуйте.
- Яка історія накладена в основу казки?
- Про що свідчить зацікавленість письменника народними казками?
- Чи повинен викликати симпатію у глядача?
VІ. Підбиття підсумків з урахуванням доцільності використання ілюстрацій під час переказу.
VІІ. Підсумки уроку.
«Вільний мікрофон»
- Чи сподівалися ви на саме таке закінчення твору?
- Які висновки можна зробити з казки в контексті проблеми «батьки і діти»?
Д\з. Підготувати малюнки до казки. Скласти цитатний план до образу Віллі Вонки.
0 коментарі :
Дописати коментар