Мета: ознайомити з історією створення казки, вчити аналізувати прочитане, розвивати допитливість, прищеплювати інтерес до літератури.
0бладнання: портрет письменника, різні видання казки «Чарлі і шоколадна фабрика», ілюстрації до неї.
Тип: засвоєння нових знань.
Хід уроку
IІ. Сприйняття та освоєння учнями навчального матеріалу.
1. Слово вчителя.
Діти, а дуже часто й дорослі люблять казки. Чому? Тому що у казках добро завжди перемагає зло, вони щасливо закінчуються. У казці існує те, чого бракує у реальному житті.
Про звичайні і незвичайні речі, що сталися з хлопчиком Чарлі англійський письменник Р.Даль розповідає у своїй казці «Чарлі і шоколадна фабрика». Слід зазначити, що цю казку читають люди різного віку.
Повідомлення мікрогрупи «біографів» про історію створення повісті «Чарлі і шоколадна фабрика».
Учень 1.Робота над книгою велася в 1961-1962 pp.. Це був нелегкий період у житті письменника (тяжко захворів син, а через рік помирає донька). Щоб підтримати своїх дітей (всього їх було п'ятеро) Даль став придумувати для них казки. «Звичайно, я розповідав їм різні історії щовечора - згадує письменник. - Деякі з них були жахливі. Але раз чи два діти говорили: «А можна дізнатися продовження історії, яку ти розповідав останній раз?» Так я почав писати «Джеймса». Це так сподобалося мені, що, не зупиняючись, я перейшов прямо до «Чарлі».
Учень 2. За словами Даля, основою казки послужили дитячі враження автора Під час навчання в школі-інтернаті «Рептоне» він і інші хлопчики отримували цікаві подарунки. «Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну коробку, - пише Даль в автобіографічній повісті «Хлопчик». - Хочете вірте, хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної фабрики «Кедбері». «...Я не сумніваюся, що пізніше, тридцять п'ять років тому, коли я роздумував над сюжетом моєї другої книги для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та шоколадки-новинки всередині них і почав писати книгу під назвою «Чарлі і шоколадна фабрика».
Учень 3. І книга знайшла читача!!! Російський письменник-казкар Едуард Успенський написав передмову до російського видання у 1991 рощ: «Це; напевно, найвеселіший англійський письменник за останні сімдесят років. І його неймовірно люблять американські і всякі інші діти. Тому що його книги давно гуляють по всьому світу». (Слайд 4).
3.Усна подорож книжковою виставкою, на якій представлені різні видання повісті та ілюстрації до неї.
4.Повідомлення учня - «мистецтвознавця».
В 1971 році на екрани вийшов фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», знятий режисером Мелом Стюартом. Але фільм не сподобався самому автору, бо багато уваги приділялося Вонці, хоча Дал говорив, що книга про Чарлі. Вдруге книга екранізована в 2005 році режисером Тімом Бергеном, з Джонні Деппом у ролі Вонки. Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та аудіокниг. А також сюжети твору використовуються у мультсеріалах, іграх, атракціонах.
5. Робота над текстом.
- Хто є головним героєм твору?
- Який подарунок вирішив зробити дітям власник шоколадної фабрики?
- Скільки щасливчиків отримали золоті квитки?
6. 3апис у зошити (тільки імена і прізвища):
Август Глуп (англ. Justus Gloop)— жадний і ненажерливий хлопчик, «їжа—- його улюблене заняття»;
Верука Солт (англ. Veruka Soli) — розбалувана дівчинка із сім'ї власників фабрики по переробці горіхів, звикла, щоб всі її примхи негайно виконувались;
Віолетта Борігард (англ. Violet Becmregarde)— дівчинка, що постійно жує жуйку, установила світовий рекорд — жує одну жуйку протягом трьох місяців;
Майк Тіві (англ. Mike Teavee)— хлопчик, що зранку до ночі дивиться телевізор, любитель
гангстерських бойовиків;
Чарлі Бакет — головний герой цієї повісті.
7. Складання сюжетного «ланцюжка» подорожі по казковій фабриці.
Шоколадний цех - Умпа-Лумпи - По шоколадній річці - Цех винаходів -вічні барбариски -Велика жуйкова машина - По коридору - Квадратні цукерки - Верука в Горіховому цеху - Великий скляний ліфт - Телевізійно-шоколадний цех - Шоколадна фабрика.
III. Підсумок уроку
- Герої «Чарлі і шоколадна фабрика» - це..
- Казка «Чарлі і шоколадна фабрика» популярна у світі, бо...
IV. Оцінка діяльності окремих учнів.
V. Домашнє завдання.
Підготувати розповідь про пригоди Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки.
0бладнання: портрет письменника, різні видання казки «Чарлі і шоколадна фабрика», ілюстрації до неї.
Тип: засвоєння нових знань.
Хід уроку
Країна Чудес – це те, що ми є… Р. БредберіІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку.
IІ. Сприйняття та освоєння учнями навчального матеріалу.
1. Слово вчителя.
Діти, а дуже часто й дорослі люблять казки. Чому? Тому що у казках добро завжди перемагає зло, вони щасливо закінчуються. У казці існує те, чого бракує у реальному житті.
Про звичайні і незвичайні речі, що сталися з хлопчиком Чарлі англійський письменник Р.Даль розповідає у своїй казці «Чарлі і шоколадна фабрика». Слід зазначити, що цю казку читають люди різного віку.
Повідомлення мікрогрупи «біографів» про історію створення повісті «Чарлі і шоколадна фабрика».
Учень 1.Робота над книгою велася в 1961-1962 pp.. Це був нелегкий період у житті письменника (тяжко захворів син, а через рік помирає донька). Щоб підтримати своїх дітей (всього їх було п'ятеро) Даль став придумувати для них казки. «Звичайно, я розповідав їм різні історії щовечора - згадує письменник. - Деякі з них були жахливі. Але раз чи два діти говорили: «А можна дізнатися продовження історії, яку ти розповідав останній раз?» Так я почав писати «Джеймса». Це так сподобалося мені, що, не зупиняючись, я перейшов прямо до «Чарлі».
Учень 2. За словами Даля, основою казки послужили дитячі враження автора Під час навчання в школі-інтернаті «Рептоне» він і інші хлопчики отримували цікаві подарунки. «Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну коробку, - пише Даль в автобіографічній повісті «Хлопчик». - Хочете вірте, хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної фабрики «Кедбері». «...Я не сумніваюся, що пізніше, тридцять п'ять років тому, коли я роздумував над сюжетом моєї другої книги для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та шоколадки-новинки всередині них і почав писати книгу під назвою «Чарлі і шоколадна фабрика».
Учень 3. І книга знайшла читача!!! Російський письменник-казкар Едуард Успенський написав передмову до російського видання у 1991 рощ: «Це; напевно, найвеселіший англійський письменник за останні сімдесят років. І його неймовірно люблять американські і всякі інші діти. Тому що його книги давно гуляють по всьому світу». (Слайд 4).
3.Усна подорож книжковою виставкою, на якій представлені різні видання повісті та ілюстрації до неї.
4.Повідомлення учня - «мистецтвознавця».
В 1971 році на екрани вийшов фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», знятий режисером Мелом Стюартом. Але фільм не сподобався самому автору, бо багато уваги приділялося Вонці, хоча Дал говорив, що книга про Чарлі. Вдруге книга екранізована в 2005 році режисером Тімом Бергеном, з Джонні Деппом у ролі Вонки. Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та аудіокниг. А також сюжети твору використовуються у мультсеріалах, іграх, атракціонах.
5. Робота над текстом.
- Хто є головним героєм твору?
- Який подарунок вирішив зробити дітям власник шоколадної фабрики?
- Скільки щасливчиків отримали золоті квитки?
6. 3апис у зошити (тільки імена і прізвища):
Август Глуп (англ. Justus Gloop)— жадний і ненажерливий хлопчик, «їжа—- його улюблене заняття»;
Верука Солт (англ. Veruka Soli) — розбалувана дівчинка із сім'ї власників фабрики по переробці горіхів, звикла, щоб всі її примхи негайно виконувались;
Віолетта Борігард (англ. Violet Becmregarde)— дівчинка, що постійно жує жуйку, установила світовий рекорд — жує одну жуйку протягом трьох місяців;
Майк Тіві (англ. Mike Teavee)— хлопчик, що зранку до ночі дивиться телевізор, любитель
гангстерських бойовиків;
Чарлі Бакет — головний герой цієї повісті.
7. Складання сюжетного «ланцюжка» подорожі по казковій фабриці.
Шоколадний цех - Умпа-Лумпи - По шоколадній річці - Цех винаходів -вічні барбариски -Велика жуйкова машина - По коридору - Квадратні цукерки - Верука в Горіховому цеху - Великий скляний ліфт - Телевізійно-шоколадний цех - Шоколадна фабрика.
III. Підсумок уроку
- Герої «Чарлі і шоколадна фабрика» - це..
- Казка «Чарлі і шоколадна фабрика» популярна у світі, бо...
IV. Оцінка діяльності окремих учнів.
V. Домашнє завдання.
Підготувати розповідь про пригоди Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки.
0 коментарі :
Дописати коментар