Мета уроку:допомогти учням осмислити зміст ІІ частини оповідання «Лобо»; зосередити увагу на майстерності письменника у зображенні поведінки та звичаїв тварин; розвивати мислення учнів; виховувати спостережливість, кмітливість.
Обладнання: малюнки учнів до оповідання «Лобо», кросворд.
Епіграф:
В житті немає нічого такого, чого слід боятися, є тільки те, що слід розуміти. М. Кюрі.
Хід уроку
І Актуалізація опорних знань учнів.
1. Усний переказ І частини оповідання «Лобо».
2. Запитання до учнів:
  • Яке враження справила на вас біографія письменника Томпсона?
  • Які риси характеру допомогли йому в досягненні життєвої мети?
  • Чого прагнув Сетон-Томпсон, зайнявшись літературною діяльністю?
  • Яким у вашій уяві постає володар Курумпо?
  • Здавна вовка називають санітаром лісу. Які епізоди оповідання спростовують цю думку?
  • Який літературний твір називається оповіданням?
3. Огляд учнівських малюнків до оповідання «Лобо».
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів, оголошення теми, мети уроку.
ІІІ Робота над змістом оповідання «Лобо» Е. Сетона-Томпсона.
1.Бесіда за запитаннями:
  • За якими законами жила вовча зграя?
  • Чим відрізняються ці закони від Законів Джунглів із казки «Мауглі» Р. Кіплінга?
  • Яка винагорода була оголошена за голову Лобо?
  • Про які звички вовчої зграї ми дізналися у І частині оповідання «Лобо»?
  • Які особливості поведінки вовків свідчать ппро їхній надзвичайний розум?
  • Як зграя Лобо перемогла славнозвісних собак-вовкодавів?
  • Чи справедливою була поразка Теннерея? Доведіть.
2. Словникова робота: дюйм ( 2,54 см), фунт (409,5 г).
3. Читання ІІ частини оповідання «Лобо» ланцюжком.
4. Аналіз за прочитаним.
  • Чому оповідач став учасником подій?
  • Як він готувався до поєдинку з Лобо?
  • Чому його «зусилля йшли нанівець»?
  • Як Лобо вияви свою кмітливість? Розкажіть.
  • Які ще звички вовка спостерігав оповідач?
  • Які почуття викликала у вас впевненість оповідача у перемозі над Лобо, коли мисливець використав приманку?
  • Як Лобо перехитрив самовпевненого мисливця?
  • Як повівся Лобо щодо невідомого пристрою? Розкажіть.
  • Які почуття у оповідача викликав Лобо своєю поведінкою?
5. Робота в зошитах: записати синонімічні словосполучення до слова «Лобо», використані автором.
IV Підсумок уроку.
1. Розгадування кросворда за змістом оповідання «Лобо»
По горизонталі:
1) Літера, у формі якої ставили пастки.
2) Пристрій для відлову тварин.
3) Дерево, з назвою якого пов’язана назва гори.
4) Вид прозового твору.
5) Ім’я білої вовчиці.
6) Винуватиця загибелі Лобо.
7) «Моральна сила отари».
8) Матеріал, з якого зроблений капкан.
9) Представник тих, з чиїм життям перепліталось життя вовків.
Відповіді: Ен. Капкан. Кедр. Оповідання. Бланка. Подруга. Цап. Сталь. Скотар.
По вертикалі:
1) Мотузка для відлову тварин.
2) Представник народу, який називав Лобо Володарем.
3) Назва країни, природа якої полонила Е. Сетона-Томпсона.
4) Ім’я мисливця-невдахи.
5) Професія людини, яка вивчає тварин.
6) Назва тваринницької ферми у Курумпо.
7) Кількість вовків у зграї Лобо.
Відповіді: Ласо. Мексиканець. Канада. Теннерей. Зоолог. Ранчо. П’ять.
2. Робота з епіграфом уроку.
V Домашнє завдання: скласти простий план ІІ частини оповідання «Лобо».

0 коментарі :

Дописати коментар

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Архів блогу

Пошук

Популярні повідомлення

Останнє повідомлення

Recent Posts Widget

Прихильники

На платформі Blogger.