Мета: допомогти учням усвідомити зміст і головну думку повісті Марка Твена; розвити навички виразного читання, переказу великих за обсягом прозових творів, виділення основних епізодів та оцінювання дій і вчинків героїв; виховувати найкращі моральні якості; : неприйняття зла, підлості, несправедливості.
Обладнання: портрет письменника, різні видання повісті, ілюстрації до неї, краєвиди ріки Міссісіпі.
Теорія літератури: повість, тема, головна думка, герої художнього твору.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності школярів.
- Ми з вами вже познайомилися із хлопчиком Томом Сойєром, зрозуміли, що він – звичайна дитина – бешкетлива, неслухняна, лінькувата, але водночас винахідлива (зумів важку роботу перетворити на розвагу й «прибуткову» справу), життєрадісна, чутлива до краси. Він постійно вигадує якісь витівки, завдаючи дорослим чимало клопоту, але ніколи на робить це зі злими намірами. Як же поводитиметься Том Сойєр у вирішальні, відповідальні моменти свого життя? Про це ми дізнаємося, читаючи наступні розділи повісті.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу
1. Словникова робота за запитаннями учнів
2. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда
- У США існувала традиція називати маленькі провінційні містечка на честь великих міст Європи. Інколи такі назви отримували відразу декілька містечок. Так, у США існує кілька Парижів, Константинополів, Афін, Венецій. Мабуть, тодішні переселенці з Старого Світу сумували за своєю батьківщиною і на згадку про неї так само називали нове поселення. Розповідають такий анекдотичний випадок: жителі одного такого містечка Москва звернулися до російської столиці з проханням-вимогою перейменувати своє багатомільйонне місто, бо, мовляв, листи, адресовані їм, часто потрапляють до їхньої Москви, до Росії.
- А як називалося містечко, у якому жив Том Сойєр? Прочитайте це слово в колі, де всі літери переплуталися.
(Санкт - Петербург, Сент – Пітерсберг)
(Можна зашифрувати так: СНКТ – ПТРБРГ)
VI. Домашнє завдання
Прочитати розділи Х, ХІ, ХІІ.
VII. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Учням пропонується закінчити одне із речень:
Обладнання: портрет письменника, різні видання повісті, ілюстрації до неї, краєвиди ріки Міссісіпі.
Теорія літератури: повість, тема, головна думка, герої художнього твору.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності школярів.
- Ми з вами вже познайомилися із хлопчиком Томом Сойєром, зрозуміли, що він – звичайна дитина – бешкетлива, неслухняна, лінькувата, але водночас винахідлива (зумів важку роботу перетворити на розвагу й «прибуткову» справу), життєрадісна, чутлива до краси. Він постійно вигадує якісь витівки, завдаючи дорослим чимало клопоту, але ніколи на робить це зі злими намірами. Як же поводитиметься Том Сойєр у вирішальні, відповідальні моменти свого життя? Про це ми дізнаємося, читаючи наступні розділи повісті.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Розкажіть епізод із прочитаних розділів, який запам’ятався найбільше.
- Почсніть зміст фраз.
Цитати | Пояснення |
«Та за кожним випробуванням приходить нагорода» | Томові вирвали зуб, але тепер він міг, на заздрість усіх хлопців, плюватися незвичним способом через дірку |
«Діти тяглись до нього, тішились його забороненим товариством і шкодували, що не можуть бути такими, як він» | Гекльберрі Фінн був міським безпритульним, робив, що хотів і як хотів. Дітей приваблювали його свобода й незалежність |
«Він збентежився…від побожного трепету перед своїм новим, ще незнаним кумиром і боязкої радості, що йому так нечувано поталанило» | Том закохався у дівчинку, витримав покарання від учителя різками, щоб його посадили на «дівчачій» половинікласу поряд із новенькою – об’єктом його захоплення |
IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу
1. Словникова робота за запитаннями учнів
2. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда
- Які нові пригоди сталися з Томом?
- Що спонукало хлопця думати про те, як він стане знаменитим піратом?
- Яка трагедія сталася на цвинтарі? Чи була вона стосовно хлопців дитячою пригодою?
- У США існувала традиція називати маленькі провінційні містечка на честь великих міст Європи. Інколи такі назви отримували відразу декілька містечок. Так, у США існує кілька Парижів, Константинополів, Афін, Венецій. Мабуть, тодішні переселенці з Старого Світу сумували за своєю батьківщиною і на згадку про неї так само називали нове поселення. Розповідають такий анекдотичний випадок: жителі одного такого містечка Москва звернулися до російської столиці з проханням-вимогою перейменувати своє багатомільйонне місто, бо, мовляв, листи, адресовані їм, часто потрапляють до їхньої Москви, до Росії.
- А як називалося містечко, у якому жив Том Сойєр? Прочитайте це слово в колі, де всі літери переплуталися.
(Санкт - Петербург, Сент – Пітерсберг)
(Можна зашифрувати так: СНКТ – ПТРБРГ)
VI. Домашнє завдання
Прочитати розділи Х, ХІ, ХІІ.
VII. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Учням пропонується закінчити одне із речень:
- На місці Тома Сойєра я б… .
- Мене вразило… .
- Цікаво, чому (або як)… .
0 коментарі :
Дописати коментар