Мета: з’ясувати рівень засвоєння п’ятикласниками навчального матеріалу; розвивати логічне мислення, інтелектуальні і творчі здібності, вміння висловлювати власні думки; виховувати доброту, працелюбність, почуття дружби, відповідальність за свої вчинки.
Обладнання: тестові завдання, портрети письменників, мультимедійні слайди, проектор.
Тип уроку: урок – гра
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Слово вчителя. Ось і добігає завершення навчальний рік. З цікавістю ви переступали поріг кабінету світової літератури. Для вас це був новий предмет. Але ви всі з радістю поринули у Чарівний Сад Світової Літератури, навчилися цінувати красу художнього слова, збагатилися новими знаннями, враженнями, емоціями. І все - завдяки книгам. А сьогодні ми пограємо у гру «Куб». Кожен може стати гравцем, а всі будемо групою підтримки. Можна спробувати, перш ніж дати відповідь. Можна спростити завдання. Можна отримати пораду від групи підтримки. Що ж приступаємо до гри.
III. Перший тур. Щоб потрапити ще раз у Чарівний Сад Світової Літератури, потрібно виконати тестові завдання.
1. Куди шмигнув шакал, тікаючи від голодних псів:
а) у дім столяра;
б) у дім чинбаря;
в) у дім маляра?
2. Чим Хлопчик – Мізинчик позначив дорогу додому:
а) білими камінцями;
б) білим піском;
в) білою крейдою?
3. Хто подарував пензлик Маляну:
а) шкільний учитель;
б) сивобородий дідусь;
в) Малян сам заробив гроші і купив пензлик?
4. Яким чином Синдбаб позбувся старого, який сидів у нього на плечах:
а) дав йому горіхів;
б) приніс його до води;
в) напоїв його вином?
5. Коли пані Метелиця привела ледащицю до брами, то на неї перекинувся:
а) казан смоли;
б) бочка меду;
в) мішок золота.
6. Чарівний предмет, яким користувалася зла цариця:
а) гребінець;
б) дзеркальце;
в) шкатулка.
7. За спів солов’я всі свої багатства ладна віддати:
а) імператор;
б) Смерть;
в) проста людина.
8. На кого став схожий Хлопчик – зірка, коли образив рідну матір:
а) на коня і мишу;
б) на ящірку і носорога;
в) на жабу і гадюку?
9. Подруга Лобо:
а) Бінго;
б) Бланка;
в) Багіра.
10. Ім’я тітки Тома Сойєра:
а) Поллі;
б) Полліанна;
в) Памелла.
11. Поллі Гарінгтон ніколи не:
а) спала;
б) усміхалася;
в) сварилася.
12. Вірний друг Аліси:
а) пан Домбі;
б) пан Ліддел;
в) пан Чарлі.
13. Скільки ліжок було в будинку сім’ї Бакитів:
а) 1;
б) 2;
в) 3?
14. Скільки днів і ночей проспав Муллі – троль:
а) 100;
б) 200;
в) 300?
15. Якого кольору було волосся у Суботика:
а) темно – червоного;
б) яскраво – рудого;
в) блакитно – рожевого?
Відповіді. 1. В. 2. А. 3. Б. 4. В. 5. А. 6. Б. 7. Б. 8. В. 9. Б. 10.А. 11. Б . 12. В. 13. А. 14. А. 15. Б.
Взаємоперевірка тестових відповідей.
Молодці. Всі справились із завданням. Видно із відповідей, що зачарував вас Сад Світової Літератури. Дуже сподобалось мандрувати.
Другий тур. Ми з вами пройшли стежками улюблених героїв. А зараз ми зустрінемось з письменниками. З людьми, котрі створили такі унікальні шедеври. У цьому турі потрібно за фотографією впізнати письменника.
Записуємо відповіді, слідкуючи за слайдами, які будуть появлятися на екрані
Взаємоперевірка «Впізнай письменника». (Слайд 1 – 15 презентації «Впізнай письменника»).
Третій тур. Всі, хто дав правильну відповідь приймають участь у третьому турі. Інші учні переходять у групу підтримки. Можна отримати додатковий бал за правильну відповідь.
Щоб здійснились ваші мрії, вам потрібні гарні знання. Зараз ми відправимось в віртуальну мандрівку, пригадуючи теоретичні поняття.
(Слайд 1- 13 презентації «Теорія літератури»)
Четвертий тур. Багато нового і цікавого ви запозичили для себе. Завдання четвертого туру, яке перед вами ставить Куб, висловити своє ставлення до героїв, використавши прийом сенкан.
Алгоритм роботи
1. У першому рядку записується одне слово, іменник, який є темою сенкану.
2. У другому – два слова, прикметники, які є означенними до теми.
3. У третьому – вміщуються три слова (дієслова, які вказують на активність, дієвість, пов’язану з темою).
4. У четвертому – записується фраза, якою висловлюється розуміння теми (складається із чотирьох слів)
5. У п’ятому – одне слово, іменник – синонім (висновок) до теми.
Метелиця
Співчутлива, щедра
Допомагає, жаліє, нагороджує
Справедливо ставиться до дівчат
Бабуся
Падчірка
Роботяща, добра
Працює, допомагає, співчуває
Допомагає у скрутній ситуації
Дівчина
IV. Підсумки уроку.
Вчитель. У. Еко писав: «Книжки – машини для провокування власних нових думок»
V. Рефлексія
Я хочу бути схожим…
Я буду робити добро…
Я змінився, дякуючи…
Я буду ставитись до своїх батьків…
Я мрію про…
Обладнання: тестові завдання, портрети письменників, мультимедійні слайди, проектор.
Тип уроку: урок – гра
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Слово вчителя. Ось і добігає завершення навчальний рік. З цікавістю ви переступали поріг кабінету світової літератури. Для вас це був новий предмет. Але ви всі з радістю поринули у Чарівний Сад Світової Літератури, навчилися цінувати красу художнього слова, збагатилися новими знаннями, враженнями, емоціями. І все - завдяки книгам. А сьогодні ми пограємо у гру «Куб». Кожен може стати гравцем, а всі будемо групою підтримки. Можна спробувати, перш ніж дати відповідь. Можна спростити завдання. Можна отримати пораду від групи підтримки. Що ж приступаємо до гри.
III. Перший тур. Щоб потрапити ще раз у Чарівний Сад Світової Літератури, потрібно виконати тестові завдання.
1. Куди шмигнув шакал, тікаючи від голодних псів:
а) у дім столяра;
б) у дім чинбаря;
в) у дім маляра?
2. Чим Хлопчик – Мізинчик позначив дорогу додому:
а) білими камінцями;
б) білим піском;
в) білою крейдою?
3. Хто подарував пензлик Маляну:
а) шкільний учитель;
б) сивобородий дідусь;
в) Малян сам заробив гроші і купив пензлик?
4. Яким чином Синдбаб позбувся старого, який сидів у нього на плечах:
а) дав йому горіхів;
б) приніс його до води;
в) напоїв його вином?
5. Коли пані Метелиця привела ледащицю до брами, то на неї перекинувся:
а) казан смоли;
б) бочка меду;
в) мішок золота.
6. Чарівний предмет, яким користувалася зла цариця:
а) гребінець;
б) дзеркальце;
в) шкатулка.
7. За спів солов’я всі свої багатства ладна віддати:
а) імператор;
б) Смерть;
в) проста людина.
8. На кого став схожий Хлопчик – зірка, коли образив рідну матір:
а) на коня і мишу;
б) на ящірку і носорога;
в) на жабу і гадюку?
9. Подруга Лобо:
а) Бінго;
б) Бланка;
в) Багіра.
10. Ім’я тітки Тома Сойєра:
а) Поллі;
б) Полліанна;
в) Памелла.
11. Поллі Гарінгтон ніколи не:
а) спала;
б) усміхалася;
в) сварилася.
12. Вірний друг Аліси:
а) пан Домбі;
б) пан Ліддел;
в) пан Чарлі.
13. Скільки ліжок було в будинку сім’ї Бакитів:
а) 1;
б) 2;
в) 3?
14. Скільки днів і ночей проспав Муллі – троль:
а) 100;
б) 200;
в) 300?
15. Якого кольору було волосся у Суботика:
а) темно – червоного;
б) яскраво – рудого;
в) блакитно – рожевого?
Відповіді. 1. В. 2. А. 3. Б. 4. В. 5. А. 6. Б. 7. Б. 8. В. 9. Б. 10.А. 11. Б . 12. В. 13. А. 14. А. 15. Б.
Взаємоперевірка тестових відповідей.
Молодці. Всі справились із завданням. Видно із відповідей, що зачарував вас Сад Світової Літератури. Дуже сподобалось мандрувати.
Другий тур. Ми з вами пройшли стежками улюблених героїв. А зараз ми зустрінемось з письменниками. З людьми, котрі створили такі унікальні шедеври. У цьому турі потрібно за фотографією впізнати письменника.
Записуємо відповіді, слідкуючи за слайдами, які будуть появлятися на екрані
Взаємоперевірка «Впізнай письменника». (Слайд 1 – 15 презентації «Впізнай письменника»).
Третій тур. Всі, хто дав правильну відповідь приймають участь у третьому турі. Інші учні переходять у групу підтримки. Можна отримати додатковий бал за правильну відповідь.
Щоб здійснились ваші мрії, вам потрібні гарні знання. Зараз ми відправимось в віртуальну мандрівку, пригадуючи теоретичні поняття.
(Слайд 1- 13 презентації «Теорія літератури»)
Четвертий тур. Багато нового і цікавого ви запозичили для себе. Завдання четвертого туру, яке перед вами ставить Куб, висловити своє ставлення до героїв, використавши прийом сенкан.
Алгоритм роботи
1. У першому рядку записується одне слово, іменник, який є темою сенкану.
2. У другому – два слова, прикметники, які є означенними до теми.
3. У третьому – вміщуються три слова (дієслова, які вказують на активність, дієвість, пов’язану з темою).
4. У четвертому – записується фраза, якою висловлюється розуміння теми (складається із чотирьох слів)
5. У п’ятому – одне слово, іменник – синонім (висновок) до теми.
Метелиця
Співчутлива, щедра
Допомагає, жаліє, нагороджує
Справедливо ставиться до дівчат
Бабуся
Падчірка
Роботяща, добра
Працює, допомагає, співчуває
Допомагає у скрутній ситуації
Дівчина
IV. Підсумки уроку.
Вчитель. У. Еко писав: «Книжки – машини для провокування власних нових думок»
V. Рефлексія
Я хочу бути схожим…
Я буду робити добро…
Я змінився, дякуючи…
Я буду ставитись до своїх батьків…
Я мрію про…
0 коментарі :
Дописати коментар